feb 162017
 

Székesfehérvári rendelésünkön 2017. január 23-tól az alábbi fontos változások lépnek életbe:

  • a mindenkori rendelési idők első másfél órájában (de.8:00-9:30, du. 15:00-16:30) fogadjuk a nem időpontra érkezőket;
  • a második másfél órában – a nagyon sürgős esetek kivételével – lefoglalt időpontra érkezőket várjuk.
  • Foglalásra három lehetőség van: 1./ visszarendelés idejére azonnal; 2./ telefonon a mindenkori rendelés előtt 30 perccel; 3./ a ezen a címen  a világhálóról.

A változásoktól azt reméljük, hogy a várakozási idők lényegesen rövidülni fognak. Ehhez az is szükséges, hogy:

  • vizsgálatra ingre/pólóra levetkőzve jöjjenek be (a váróterem fűtése az Önkormányzat által felszereltetett infrapanelekkel tegnaptól lényegesen jobb lett);
  • a bemutatandó leletekről kérjük hozzanak fénymásolatot, vagy e-mailhez csatolva JPEG fájlban küldjék el, (így a szkennelés idejét is megtakarítjuk);
  • időpontra pontosan érkezzenek, mi is megpróbáljuk tartani az előjegyzést, de csúszások bármikor előfordulhatnak.

Továbbra is kérjük, hogy adminisztrációs igényeiket (receptek felíratása, különböző igazolások, dokumentációk, utalványok, stb.) lehetőleg e-mailben, vagy a rendelési idők előtti fél órában telefonon jelezzék.

Ebben a körben utolsó kérésünk: azok a szülők, akik úgy érzik, hogy gyermekük eléggé önálló ahhoz, hogy szülői kíséret nélkül jöjjön orvoshoz, bátran jelentkezzenek át felnőtt-praxisba, erre betöltött 14. életévtől már van lehetőség.

A jelenleg életbelépő rendszert a tapasztalatok alapján a jövőben módosíthatjuk.

Összevont rendelés idején időpontfoglalás továbbra sem lehetséges.

Az átállás idején okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük, reméljük végeredményben sikerül rövidíteni a várakozási időket!”

***

Az elmúlt napok betegforgalmában tapasztalt káosz világosan megmutatta, hogy valamit tennünk kell annak megszüntetése érdekében! A korábbi időpontfoglalási/előjegyzési rendszerrel soha nem voltam elégedett, mert igazságtalan volt, hogy az időpontra érkező megelőzze az esetleg egy órája várakozót. Ezért döntöttünk úgy, hogy – kísérleti jelleggel – megfelezzük rendelési időnket, az első másfél órában várjuk az akut, nem tervezhető megjelenéseket, illetve azokat, akiknek a rendelés eleje alkalmasabb időpont. A második másfél órában pedig a tervezhetően érkezőkre számítunk, mivel telefonon is adunk időpontot, azok is tudnak foglalni, akiknek nincs internet hozzáférésük. További előnyt látunk abban is, hogy a foglaltság helyzete mindenki számára nyilvános.

Tesztidőszak előtt állunk, több háziorvos kollégámmal konzultáltam, akik hasonló rendben dolgoznak, miután a páciensek megismerték és megszokták a rendszert, mind számukra, mind az orvos, asszisztens számára az jobbá vált. Reméljük nálunk is működni fog, minden jobbító szándékú észrevételt örömmel fogadunk és igyekszünk beépíteni a gyakorlatba.

Évtizedes tapasztalat, hogy még “csúcsforgalom” idején is nagyon hektikus a megjelenések ideje, vannak csúcsidőszakok, és nyugodtabb periódusok. Nem azt várjuk, hogy csökkenjen a megjelenések száma, hanem azt reméljük, hogy időben egyenletesebben elosztva érkezzenek betegeink.

Sajnos van két hatalmas probléma, amit képtelenek vagyunk orvosolni. Az egyik a teljesen eszement adminisztrációs igények, amelyekre csak egy példa a kötelező védőoltások esete. Névre szólóan igényeljük a vakcinát a Tisztiorvosi Szolgálattól, beadáskor rögzítjük a dokumentációban és az oltási könyvben; értesítjük a Tisztiorvosi Szolgálatot és a területileg illetékes védőnőt az oltás végrehajtásáról, mindezt a beadott vakcina gyártási számának feltüntetésével. Ez rendben van így, de ha lenne egy központi adatbázis, ahová felküldenénk és az érintettek hozzáférhetnének, tizedét kellene adminisztrálnunk! Számtalan olyan igazolást, fecnit kell kiállítanunk, ami indokolatlan orvos-beteg találkozást generál. Nem tudom felfogni, hogy miért kell orvosi papír a tanintézetnek arról, ha egy kislány görcs miatt egy napig nem ment iskolába, miért nem bíznak a szülő szavahihetőségében; miért kell betegséget hazudnunk, ha egy középiskolás elmegy a felsőoktatási intézmények bemutatkozására???

A másik probléma az orvoshiány. Mióta Székesfehérváron dolgozom, 22 gyermekpraxisból 3 megszűnt! Nem központi akaratból, hanem mert nem lehetett a körzeteket betölteni, nem volt érdeklődő. 2016-ban 21 alkalommal ügyeltem, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden második hétvégémből egy napot dolgoztam, éves összesítésben pedig ez egy tizenharmadik munkával töltött hónap volt! Ez azt is jelenti, hogy a házi gyermekorvosi ellátórendszer a teljesítőképessége végéhez ért, ha egy-két kollégánk kilép, vagy kiesik a rendszerből, meg fog szűnni a gyermekgyógyászati alapellátás! Nem tisztünk megoldást keresni, ám a helyzet megoldásért kiált!!!